Τετάρτη 1 Οκτωβρίου 2014

Πενήντα δύο «εφοπλιστές» βουλευτές...


Με την ψήφο των 52 βουλευτών της Νέας Δημοκρατίας και του ΠΑΣΟΚ του Γ' Θερινού Τμήματος της Βουλής, η προκλητική τροπολογία υπέρ των συμφερόντων των Ελλήνων εφοπλιστών είναι πλέον νόμος του κράτους.

Τα κόμματα της αντιπολίτευσης ΣΥΡΙΖΑ, ΔΗΜΑΡ, Ανεξάρτητοι Έλληνες, ΚΚΕ και Χρυσή Αυγή καταψήφισαν την τροπολογία, που καταργεί τον υποχρεωτικό χαρακτήρα στην έκτακτη φορολόγηση των Ελλήνων εφοπλιστών. «Παρών» ψήφισε ο ανεξάρτητος βουλευτής Γρηγόρης Ψαριανός. Την ονομαστική ψηφοφορία είχε ζητήσει ο ΣΥΡΙΖΑ.

Οι Έλληνες εφοπλιστές, βάζοντας μπροστά τον υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη, επέβαλαν αυτό που επί μήνες φώναζαν: να μην πληρώσουν –υποχρεωτικά- έκτακτη εισφορά.

Ο κ. Βαρβιτσιώτης επέλεξε να μην ακούσει την ελληνική δικαιοσύνη, η οποία είχε γνωμοδοτήσει ότι για λόγους «μείζονος εθνικού συμφέροντος» κρίνεται νόμιμη η υποχρεωτική έκτακτη φορολόγηση των εφοπλιστών.

Μάλιστα, ευθυγραμμιζόμενος πλήρως με την επιχειρηματολογία της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, ο υπουργός Ναυτιλίας είχε προαναγγείλει από τον Ιούλιο την κατάργηση της υποχρεωτικής έκτακτης φορολόγησης, επειδή –όπως δήλωνε- «καθιστά το ελληνικό πλοίο ασύμφορο».

Και σήμερα, όμως, ο κ. Βαρβιτσιώτης κατά τη συζήτηση στη Βουλή υπεραμύνθηκε της ρύθμισης και της συνεισφοράς των Ελλήνων εφοπλιστών στην οικονομία της χώρας, τονίζοντας ότι τίθεται συγκεκριμένος οικονομικός στόχος ώστε στα επόμενα τέσσερα χρόνια να εισρεύσουν στα δημόσια ταμεία 420 εκατ. ευρώ. Το ποσό αυτό, βέβαια, είναι ψίχουλα μπροστά στα τεράστια κέρδη τους, το μεγαλύτερο μέρος των οποίων δεν φορολογείται. Για να καταδειχθεί η σκανδαλωδώς ευνοϊκή φορολογική μεταχείριση των Ελλήνων εφοπλιστών, ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ, Νίκος Καραθανασόπουλος, έφερε ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα κατά την τοποθέτησή του στη Βουλή: για ένα μόνο πλοίο 50.000 κόρων, τα έσοδα από τη μίσθωσή του υπερβαίνουν τα 6 εκατομμύρια, όμως ο ανώτατος φόρος περιορίζεται στις 12.000 ευρώ...

Σφοδρή αντιπαράθεση, όμως, είχε ο κ. Βαρβιτσιώτης με τον κοινοβουλευτικό εκπρόσωπο του ΣΥΡΙΖΑ, Θοδωρή Δρίτσα.

«Θα ήταν δείγμα κυβερνητικής ωριμότητας, σοβαρότητας και υπευθυνότητας να στηρίξετε την τροπολογία και να στείλετε ένα μήνυμα και στην ελληνική ναυτιλία για τη συνεισφορά της ότι δεν διακινδυνεύεται τίποτα από τυχόν αλλαγές» είπε ο υπουργός Ναυτιλίας.

Απαντώντας ο κ. Δρίτσας, έκανε λόγο για παραβίαση του Συντάγματος με μια κραυγαλέα σκανδαλώδη ευνοϊκή ρύθμιση, για την οποία το κόμμα του έχει ζητήσει την απόσυρσή της και επιτέθηκε στον υπουργό Ναυτιλίας κατηγορώντας τον ότι μιλά στη Βουλή ως εκπρόσωπος Τύπου των Ελλήνων εφοπλιστών, ταυτιζόμενος πλήρως με τα συμφέροντά τους.

«Ο κύριος υπουργός προσπάθησε να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα και ζητά να τους αναγορεύσουμε σε εθνικούς ευεργέτες, γιατί σε τέσσερα χρόνια θα δώσουν όλοι 420 εκατ. ευρώ. Με μια ρύθμιση μάλιστα που προβλέπει οικειοθελή συνεισφορά και όχι υποχρεωτική», τόνισε ο κ. Δρίτσας. «Η συζήτηση του ΣΥΡΙΖΑ, που γίνεται σε αυτή τη φάση, με την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών, αφορά ένα νέο συμβόλαιο υποχρεώσεων, που έχουν απέναντι στον ελληνικό λαό», κατέληξε ο κ. Δρίτσας.

Αυτό ακριβώς, όμως, είναι το θέμα για το οποίο ο ΣΥΡΙΖΑ πρέπει να τοποθετηθεί ξεκάθαρα ενώπιον του ελληνικού λαού, εν όψει μάλιστα κυβερνητικής προοπτικής, που σύμφωνα με τις δημοσκοπήσεις πλησιάζει. Γιατί η κατάργηση τέτοιου είδους καταφανέστατα σκανδαλωδών τροπολογιών δεν αρκεί, αν δεν θιχτεί ο σκληρός πυρήνας των 56 φοροαπαλλαγών που απολαμβάνουν οι Έλληνες εφοπλιστές εδώ και δεκαετίες. Όπως η κοινωνική δικαιοσύνη επιβάλλει για την απαλοιφή των αδικιών, μία αριστερή κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ πρέπει βάλει τέλος στην προστασία του ισχυρού εφοπλιστικού κεφαλαίου στην Ελλάδα. Και να ξεκαθαρίσει αν η κατάργηση ή επανεξέταση των φοροαπαλλαγών του ελληνικού εφοπλισμού και των ναυτιλιακών εταιρειών θα περιοριστεί στο να μην απαλλάσσονται τα εφοπλιστικά μερίσματα από το φόρο εισοδήματος, όπως είχε δηλώσει ο βουλευτής του, Γιώργος Σταθάκης, πριν από ενάμιση περίπου χρόνο.


Πηγή: newsbomb.gr

 
Developed by electro-net.gr