Τετάρτη 22 Οκτωβρίου 2014

Κλείνει η "έξοδος Ναβροζίδη" προς την Κατερίνη


Άμεσα και εντός των επόμενων ημερών πρόκειται να κλείσει η γνωστή ως "έξοδος Ναβροζίδη", που χρησιμοποιείται ευρέως από τους οδηγούς που εξέρχονται από την Εθνική Οδό Λάρισας - Θεσσαλονίκης προκειμένου να κατευθυνθούν προς την Κατερίνη ή την Παραλία.

Αυτό αποκαλύπτει απάντηση της εταιρείας "Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε." προς το "Ο.Β.", με αφορμή ερώτηση αναγνώστη που δημοσιεύθηκε στο φύλλο της 15ης Οκτωβρίου, σχετικά με το αν η στάση λεωφορρείων στο συγκεκριμένο σημείο είναι νόμιμη.

Στην απάντησή της η εταιρεία επισημαίνει ότι οι στάσεις των λεωφορείων σε σημεία που εγκυμονούν κινδύνους αποτελούν καθημερινό φαινόμενο, κάτι που είναι παράνομο, και αναφέρεται η σχετική νομοθεσία. Η εταιρεία, όπως επισημαίνεται, η οποία έχει και την υποχρέωση να προασπίζει την ασφάλεια του επιβατικού κοινού και των διερχόμενων οδηγών, έχει επανειλημμένα αναφέρει το θέμα στα ΚΤΕΛ, το Δημόσιο και την Τροχαία χωρίς όμως αποτέλεσμα.

Όσον δε αφορά στην "έξοδο Ναβροζίδη", αυτή δημιουργήθηκε ως προσωρινή έξοδος για την εξυπηρέτηση των κατοίκων της Κατερίνης, όσο δεν λειτουργούσε ο Νότιος Α/Κ Κατερίνης και δεν πληροί τις προδιαγραφές των εξόδων, γι' αυτό και πρόκειται να κλείσει άμεσα.


Αναλυτικά η απάντηση της "Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου", την οποία υπογράφει η Υπεύθυνη Επικοινωνίας Ειρήνη Ζαβρίδου, είναι η ακόλουθη:

"Σε απάντηση της ερώτησης αναγνώστη σας, όπως αυτή δημοσιεύτηκε στο φύλλο της 15ης Οκτωβρίου 2014 με τίτλο «Νόμιμη η στάση των λεωφορείων ;», θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ως ακολούθως:

Είναι δυστυχώς γεγονός ότι αποτελεί καθημερινό φαινόμενο η πραγματοποίηση στάσεων από υπεραστικά λεωφορεία επί του αυτοκινητοδρόμου σε σημεία που εγκυμονούν άμεσο κίνδυνο, τόσο για το ίδιο το λεωφορείο και τους επιβιβαζόμενους/αποβιβαζόμενους σε αυτό, όσο και για τους λοιπούς οδηγούς του αυτοκινητόδρομου.H πραγματοποίηση στάσεων υπεραστικών λεωφορείων για επιβίβαση και αποβίβαση επί του αυτοκινητόδρομου (συμπεριλαμβανομένων των σταθμών διοδίων) είναι σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία παράνομη.

Συγκεκριμένα, η σχετική με το θέμα νομοθεσία προβλέπει τα ακόλουθα:

Υ.Α. Β-54871/4060/2003 (Β1364), άρθρο 4, παράγραφος 5, η οποία ορίζει ότι: “Δεν επιτρέπεται ο καθορισμός στάσεων σε αυτοκινητοδρόμους και οδούς ταχείας κυκλοφορίας, εκτός εάν έχουν διαμορφωθεί ειδικοί χώροι για το σκοπό αυτό και μετά από έγκριση της αρμόδιας διαχειριστικής της οδού αρχής”.

Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας (όπως τροποποιήθηκε με τον Ν. 3542/2007), άρθρο 34, ο οποίος ορίζει ότι: “H στάση ή στάθμευση οχήματος απαγορεύεται:… ιβ) Στους αυτοκινητόδρομους και τις οδούς ταχείας κυκλοφορίας, εκτός των χώρων στάθμευσης, που καθορίζονται με σήμανση, ιγ) Σε λωρίδες επιτάχυνσης και επιβράδυνσης”.

Επειδή η εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού δεν μπορεί να πραγματοποιείται υπό συνθήκες που δημιουργούν κίνδυνο για την ασφάλεια τόσο του ίδιου του κοινού όσο και των διερχόμενων οδηγών, την οποία η Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου συμβατικά έχει υποχρέωση να προασπίζει, από την ανάληψη της λειτουργίας του έργου, η Εταιρία έχει επανειλημμένα ενημερώσει αρμοδίως τόσο τα ΚΤΕΛ, όσο και το Δημόσιο και την Τροχαία για το θέμα των παράνομων στάσεων, δυστυχώς έως σήμερα, χωρίς αποτέλεσμα.

Ειδικότερα, σε ότι αφορά την επικινδυνότητα της επονομαζόμενης «εξόδου Ναβροζίδη», όλοι γνωρίζουμε ότι αυτή δημιουργήθηκε ως προσωρινή έξοδος από τον αυτοκινητόδρομο για την εξυπηρέτηση των κατοίκων της Κατερίνης, όσο δεν λειτουργούσε ο Νότιος Α/Κ Κατερίνης. Η έξοδος αυτή, δεν μπορεί να πληροί τις προδιαγραφές εξόδου αυτοκινητόδρομου λόγω των «φτωχών» γεωμετρικών της χαρακτηριστικών και προβλέπεται να κλείσει για την κυκλοφορία τις αμέσως επόμενες ημέρες. Η κυκλοφορία προς την Κατερίνη θα εξυπηρετείται πλέον με ασφάλεια από τον ολοκληρωμένο Νότιο Α/Κ Κατερίνης".


Η ερώτηση του αναγνώστη μας

Για την ιστορία παραθέτουμε και την ερώτηση του αναγνώστη του "Ο.Β.", που δημοσιεύθηκε στο φύλλο της 15ης Οκτωβρίου 2014:

"Νόμιμη η στάση των λεωφορείων;

Ερώτηση προς:
Την εταιρία του αυτοκινητοδρόμου ΑΙΓΑΙΟΥ Α.Ε. 
Την Τροχαία Αυτοκινητοδρόμου.
Κάθε υπεύθυνο υπηρεσίας για την οδική ασφάλεια.
Τους οδηγούς των διερχομένων λεωφορείων. 

Είναι νόμιμη η στάση για την επιβίβαση και αποβίβαση επιβατών στην λωρίδα έκτακτης ανάγκης (έρισμα) και μερικές δεκάδες μέτρα πριν την είσοδο της υπογειοποίησης του αυτοκινητοδρόμου;

Είναι πλέον μόνιμη κατάσταση το γεγονός ότι όλα τα διερχόμενα λεωφορεία προς Βόρεια Ελλάδα που έχουν να αποβιβάσουν ή να επιβιβάσουν άτομα από και προς Κατερίνη, έχουν κάνει στάση την λωρίδα έκτακτης ανάγκης κοντά στην δεύτερη προσωρινή επικίνδυνη έξοδο προς Κατερίνη . Ευτυχώς μέχρι σήμερα δεν έγινε ατύχημα. Πρέπει να θρηνήσουμε κάποιο θύμα και μετά να ψάξουμε για τον υπεύθυνο; Όπως όμως σε όλα τα τροχαία ατυχήματα η ευθύνη φορτώνεται στον «καπετάνιο». Αλλοίμονο σε εκείνον που χάνεται. Δεν νομίζω να μην είναι γνωστό το συγκεκριμένο σημείο της στάσης, άλλα όπως και σε τόσες άλλες παραβάσεις που περνάνε αδιάφορες, θα πούμε και για μία ακόμα: έ…! και τι έγινε! 

Στην φωτογραφία απεικονίζεται η πραγματικότητα των όσων προαναφέρω και το πιθανόν που απευχόμαστε να συμβεί. Δυστυχώς το ατύχημα δεν αποφεύγεται κάποιες φορές, όσο προσεκτικοί και αν είμαστε. Όμως δεν πρέπει να γίνεται προσπάθεια να περιοριστούν τα ατυχήματα, εφόσον είναι γνωστή η παράνομη κατάσταση που υπάρχει αρκετά χρόνια; Έγινε καμία προσπάθεια για να μην ζητηθούν ευθύνες;

Γνωρίζουν όλοι οι παραπάνω συναρμόδιοι ότι κάποιες φορές για τεχνικούς λόγους λειτουργεί μόνο η μία δεξιά λωρίδα κυκλοφορίας; Και όμως η στάση των λεωφορείων ακόμη και τότε λειτουργεί. Άρα προκαλείται το ατύχημα. Αυτό σας το γνωστοποιώ γιατί υπέπεσε στην αντίληψή μου. 

Με αυτά που συμβαίνουν στις μέρες μας, ο νοών νοείτω…!
Π.Γ."


Πηγή: olympiobima.gr

 
Developed by electro-net.gr