Θέμα ημερών θεωρείται πλέον το «ναι» από την Ευρωπαϊκή Ένωση για την ολοκλήρωση της συμφωνίας μεταξύ της Cosco και του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ) για την επέκταση του Δυτικού Προβλήτα ΙΙΙ.
Όπως επισημαίνεται σε δημοσίευμα της Καθημερινής, μετά και τη θετική εισήγηση από την Ευρώπη, η Cosco θα καταθέσει δεσμευτική προσφορά για το πλειοψηφικό πακέτο μετοχών του ΟΛΠ (67%). Η κινεζική πλευρά είχε θέσει την επίτευξη του διακανονισμού ως προαπαιτούμενο για τη συμμετοχή της στο διαγωνισμό που διενεργεί το ΤΑΙΠΕΔ.
Ελκυστικότερος ο ΟΛΠ
Το πράσινο φως από την ΕΕ για το συγκεκριμένο ζήτημα αναμένεται να καταστήσει συνολικά τον ΟΛΠ ελκυστικότερο και για τους υπόλοιπους επενδυτές, που έχουν προκριθεί στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού, καθώς η δραστηριότητα της Cosco στον σταθμό εμπορευματοκιβωτίων αποτελεί τη βασικότερη πηγή εσόδων για τον ΟΛΠ.
Αξίζει να σημειωθεί ότι στην επόμενη φάση του σχετικού διαγωνισμού έχουν προκριθεί, εκτός από την Cosco,η Ports America Group Holdings, η APM Terminals B.V., η International Container Terminal Services και η Utilico Emerging Markets Limited από τη Νέα Ζηλανδία.
Η πορεία του διαγωνισμού
Σε κάθε περίπτωση, ο εν λόγω διαγωνισμός έχει περάσει από… σαράντα κύματα, καθώς σε αυτόν υπήρχε η αναθεώρηση της συμφωνίας εκμετάλλευσης της δραστηριότητας των εμπορευματοκιβωτίων στο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας, με την αναστολή καταβολής του ελάχιστου εγγυημένου ανταλλάγματος και την ταυτόχρονη ανάληψη από την πλευρά των Κινέζων ενός νέου επενδυτικού προγράμματος 230 εκατ. ευρώ για τη δημιουργία του νέου προβλήτα στη δυτική πλευρά του υφιστάμενου προβλήτα ΙΙΙ.
Αυτή η αναθεώρηση της αρχικής συμφωνία ανάμεσα στα δύο μέρη, είχε προκαλέσει αντιδράσεις από την πλευρά της Ομοσπονδίας Υπαλλήλων Λιμένων Ελλάδας (ΟΜΥΛΕ) που είχε προσφύγει στην Επιτροπή Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Οι υπηρεσίες της Επιτροπής ζήτησαν συμπληρωματικά στοιχεία και σύμφωνα με Ευρωπαίους αξιωματούχους, η ελληνική πλευρά παρείχε τις απαιτούμενες διευκρινίσεις γραπτώς και έπειτα από διαδοχικές συναντήσεις στις Βρυξέλλες και Αθήνα προκύπτει ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή καταλήγει στο συμπέρασμα ότι η νέα σύμβαση συμβαδίζει με την κοινοτική νομοθεσία.
Πηγή: crashonline.gr
Πηγή: crashonline.gr