Σημαντικές αλλαγές στον τρόπο υπολογισμού των τεκμηρίων των αυτοκινήτων αλλά και στην πληρωμή των τελών κυκλοφορίας σχεδιάζει το υπουργείο Οικονομικών.
Ο αρμόδιος υφυπουργός Οικονομικών κ. Γιώργος Μαυραγάνης έχει συγκεντρώσει όλα τα στοιχεία της αγοράς αλλά και τα έσοδα που χάνει το κράτος από την μαζική κατάθεση πινακίδων στο τέλος κάθε έτους και, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, ετοιμάζει σχέδιο βελτίωσης της φορολογίας των οχημάτων που θα περιληφθεί το επόμενο διάστημα σε νομοσχέδιο.
Η σημαντικότερη αλλαγή που ετοιμάζεται είναι να μπορούν υπό προϋποθέσεις οι ιδιοκτήτες Ι.Χ. να πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας για διάστημα λιγότερο των 12 μηνών και το κόστος να επιμερίζεται ανάλογα. Αυτό θα διευκολύνει πολύ κόσμο ο οποίος, ενώ επιθυμεί να χρησιμοποιήσει ένα όχημα π.χ. για 2 ή 3 μήνες το καλοκαίρι, δεν το κάνει και καταθέτει πινακίδες για να μην επιβαρυνθεί με το σύνολο των τελών κυκλοφορίας και τα ασφάλιστρα του αυτοκινήτου.
Επίσης, στο υπουργείο Οικονομικών σχεδιάζουν τη μείωση του κόστους των τεκμηρίων όπου σε ορισμένες περιπτώσεις είναι απαγορευτικό. Η μείωση αυτή θα οδηγήσει σε μικρότερη επιβάρυνση όσους έχουν οχήματα άνω των 2.000 κυβικών καθώς οι συγκεκριμένοι επιβαρύνονται με φόρο πολυτελείας.
Λόγω του ότι ο φόρος πολυτελείας επιβαρύνει τους ιδιοκτήτες ανάλογα τα τεκμήρια, μία μείωση τους θα οδηγήσει σε φορολογική ελάφρυνση.
Το στίγμα των αλλαγών που πρόκειται να συμβούν το επόμενο διάστημα στη φορολογία των αυτοκινήτων διαφαίνεται από τις διατάξεις που πέρασαν στο πρόσφατα ψηφισθέν πολυνομοσχέδιο και αφορά τα μεταχειρισμένα οχήματα.
Σύμφωνα με τον Συνήγορο του Πολίτη, έγινε δεκτή η πρότασή του στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών για τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα που προέρχονται από την ΕΕ ή τον Ευρωπαϊκό Οικονομικό Χώρο (ΕΟΧ) και ως έτος της κυκλοφορίας τους να ορίζεται το πραγματικό έτος πρώτης κυκλοφορίας σε οποιαδήποτε χώρα της ΕΕ ή του ΕΟΧ και όχι η πρώτη κυκλοφορία τους στην Ελλάδα ή το έτος μεταβίβασής τους από τον ΟΔΔΥ.
Το θέμα αυτό είχε αναλάβει προσωπικά ο υφυπουργός Οικονομικών κ. Γιώργος Μαυραγάνης καθώς είχε δεχθεί πλήθος διαμαρτυριών από απλούς πολίτες που είχαν αγοράσει στην Ελλάδα ένα όχημα π.χ. το 2005 αλλά είχε κυκλοφορήσει για πρώτη φορά π.χ. στη Γερμανία το 2002.
Οι συγκεκριμένοι πολίτες επιβαρύνονται με φόρο πολυτελούς διαβίωσης, επειδή η παλαιότητα των αυτοκινήτων τους υπολογίζεται, όχι με βάση την πραγματική ημερομηνία της πρώτης κυκλοφορίας τους, αλλά με βάση το έτος της πρώτης κυκλοφορίας στην Ελλάδα, ή το έτος μεταβίβασής τους από τον Οργανισμό Διαχείρισης Δημοσίου Υλικού (ΟΔΔΥ).
Η Ανεξάρτητη Αρχή έχει διαπιστώσει ότι το συγκεκριμένο ζήτημα δεν αφορά μόνο στον φόρο πολυτελούς διαβίωσης, αλλά και στα τέλη κυκλοφορίας, στο τεκμαρτό εισόδημα, στην έκτακτη εισφορά κλπ.
Για το θέμα αυτό, ο Συνήγορος του Πολίτη έχει στείλει και δύο επιστολές προς τον Γενικό Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων, με τις οποίες επισήμανε ότι τίθεται ζήτημα άνισης μεταχείρισης των πολιτών που εισήγαγαν στη χώρα αυτοκίνητα, τα οποία είχαν προηγουμένως ταξινομηθεί σε χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή που τα αγόρασαν μεταχειρισμένα από τον ΟΔΔΥ, καθώς αυτοκίνητα που έχουν ήδη κυκλοφορήσει για αρκετά χρόνια φορολογούνται ως καινούρια. Περαιτέρω, για τα αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά σε άλλη χώρα της ΕΕ, έθεσε ζήτημα εναρμόνισης των σχετικών διατάξεων με το δίκαιο της ΕΕ.
Ο Συνήγορος πρότεινε την τροποποίηση του νομοθετικού πλαισίου ώστε να υπολογίζεται η παλαιότητα των οχημάτων με βάση το πραγματικό έτος της πρώτης κυκλοφορίας τους. Έτσι, με πρόσφατη νομοθετική ρύθμιση, επιλύονται θετικά τα ζητήματα που έθεσε η Αρχή.
Πηγή: www.tovima.gr