Παρασκευή 7 Φεβρουαρίου 2014

Έργα ανάπλασης της περιοχής των Αστικών και του κέντρου της Κατερίνης


Έργο που αναβαθμίζει την ποιότητα ζωής δημιουργώντας μια πόλη φιλική στους κατοίκους και τους επισκέπτες της είναι οι ολοκληρωμένες αστικές αναπλάσεις στον πολεοδομικό ιστό του Δήμου Κατερίνης και πιο συγκεκριμένα στην περιοχή των Αστικών και του κέντρου. Οι παρεμβάσεις που αλλάζουν ριζικά την όψη των γειτονιών της πόλης και παράλληλα προσδίδουν αξίες στις οικοδομές οδεύουν στην περαίωσή τους.
Όπως είναι γνωστό η χρηματοδότηση του έργου ύψους 5.000.000 ευρώ είναι από το επιχειρησιακό πρόγραμμα «Μακεδονίας - Θράκης 2007-2013», ενώ συγχρηματοδοτήθηκε από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης. Το έργο είναι 100% χρηματοδοτούμενο και ο δημότης δεν επιβαρύνθηκε ούτε ένα ευρώ.

Σάββας Χιονίδης: «Έργο πνοής για την Κατερίνη με σημαντικά οφέλη για τους κατοίκους»

«Δίνουμε πνοή σε μια περιοχή που ταλαιπωρείται εδώ και δεκαετίες. Είναι ένα έργο που συμβάλλει στην αισθητική και ποιοτική αναβάθμιση της εικόνας των δρόμων και του αστικού περιβάλλοντος γενικότερα, στην αύξηση του βιοτικού επιπέδου των κατοίκων της πόλης με τη δημιουργία άνετης, ασφαλούς και απρόσκοπτης μετακίνησης των πεζών και των ΑΜΕΑ στον αστικό ιστό της πόλης» σημειώνει μεταξύ άλλων σε δήλωσή του ο Δήμαρχος Κατερίνης Σάββας Χιονίδης αναφερόμενος στα απτά και σημαντικά οφέλη που προκύπτουν από τις αστικές αναπλάσεις.

Η ανάπλαση έγινε με έμφαση στο πράσινο, με πολλά δέντρα, με επίστρωση των πεζοδρομίων με έγχρωμους κυβόλιθους, που περιέχουν ψυχρά υλικά και γενικότερα με τη χρήση υλικών φιλικών προς το περιβάλλον. Οι περιοχές που υλοποιήθηκαν οι παρεμβάσεις είναι όπως αναφέρθηκε στα Αστικά και στο κέντρο της πόλης σε συνολικά 32 οδούς. Πρόκειται για βιοκλιματικό σχεδιασμό που ξεκινά από την οδό Δ.Νίκα μέχρι την Αγία Αικατερίνη και την οδό Σβορώνου.

Μεταξύ άλλων οι παρεμβάσεις επικεντρώθηκαν και στα εξής:

  • Στη διαπλάτυνση και αντικατάσταση των υφιστάμενων πεζοδρομίων ώστε το πλάτος τους να μην είναι μικρότερο του 1,50 μέτρου και στις δυο πλευρές του δρόμου
  • Στη δημιουργία θέσεων στάθμευσης δεξιά και αριστερά του δρόμου με πλάτος 1,90 έως 2,00 μέτρα
  • Στην κατασκευή πολυχρηστικών νησίδων στη θέση της λωρίδας στάθμευσης οι οποίες θα φέρουν θέση για οδοφωτισμό, τον κάδο σκουπιδιών και χώρο για τη φύτευση δέντρου.
  • Στην κατασκευή των πεζοδρομίων με τη χρήση κυβόλιθων
  • Στη μονοδρόμηση όλων των δρόμων που γίνονται οι παρεμβάσεις με πλάτος έως 10,00 μέτρα και στην οριζόντια και κατακόρυφη σήμανσή τους 
  • Στην ανακατασκευή φρεατίων αποχέτευσης ή κατασκευή φρεατίων υδροσυλλογής σε νέα θέση
  • Στην κατασκευή διαβάσεων για την απρόσκοπτη διέλευση και κυκλοφορία πεζών και ατόμων με αναπηρίες σε όλο τον ιστό της παρέμβασης σύμφωνα με τις ισχύουσες προδιαγραφές
  • Στη διάταξη των επεμβάσεων με τρόπο ώστε να συμπληρώνεται η λειτουργία του συνολικού ιστού της πόλης με βάση τιςπεραιωμένες παρεμβάσεις ή αυτές που είναι σήμερα σε εξέλιξη
  • Στην τοποθέτηση αγωγών ΡΕ για τη συντήρηση των δέντρων χρησιμοποιώντας το δίκτυο των πυροσβεστικών κρουνών της πόλης

Οι οδοί των αναπλάσεων είναι οι εξής:

16ης Οκτωβρίου από Ζαλόγγου έως Σβορώνου, Α' πάροδος Κασσάνδρου, Α'πάροδος Κολινδρού, Αθανασίου Ζαφειράκη, Ανδριανουπόλεως, Γαστούνης, Γιαννιτσών από Π.Π. Γερμανού, Δ. Νίκα από Ευκλείδου έως Κασσάνδρου, Δοϊράνης από Κουντουριώτου έως Τσακάλωφ, Δορυλαίου, Ευκλείδου από Αθανασίου Ζαφειράκη έως Αναπαύσεως, Εφέσσου από Ειρήνης έως 19ης Μαΐου, Ζαλόγγου από Μ. Αλεξάνδρου έως Κίτρους, Ζαΐμη, Καποδιστρίου από Εθνικής Αντίστασης έως Τσακάλωφ, Καραισκάκη, Κίτρους από Ζαλόγγου έως Κασσάνδρου, Κολινδρού από Π.Π. Γερμανού έως Ζαλόγγου, Κουντουριώτου από Σβορώνου έως Ζαλόγγου, Κρέσνας από Σβορώνου έως Ζαλόγγου, Κων/νου Παλαιολόγου από Σβορώνου έως Εθνικής Αντίστασης, Οινόης, Π.Π. Γερμανού, Περγάμου, Περδίκα, Σαρανταπόρου, Σεφέρη, Σκρά, Τραπεζούντος από Περδίκα έως Αναπαύσεως Τσακάλωφ και Υψηλάντου.


Τα τμήματα που απομένουν για την ολοκλήρωση των εργασιών είναι:
  • Δ.Νίκα από Π.Τσαλδάρη έως Κασσάνδρου
  • Καραϊσκάκη από Θεσσαλονίκης έως 19ης Μαΐου
  • Σαρανταπόρου από το ύψος του πλάτανου έως την Δ.Γούναρη (αριστερή πλευρά).

Οι παρεμβάσεις στις περιοχές του κέντρου και των αστικών συμβάλλουν επίσης:

  • Στη μείωση της ταχύτητας κίνησης των οχημάτων στον ιστό της πόλης και στην ομαλοποίηση του κυκλοφοριακού με τηδημιουργία δακτυλίων γύρω από το κέντρο με συνέπεια λιγότερο θόρυβο, λιγότερη ρύπανση και μεγαλύτερη ασφάλεια για τους πεζούς και τους ποδηλάτες.
  • Στη μείωση της χρήσης αυτοκινήτων για κίνηση μέσα στον ιστό της πόλης, με ό,τι αυτό συνεπάγεται, αφού θα είναι ασφαλέστερη και ανετότερη η κίνηση των πεζών και των ποδηλάτων.
  • Στην πλήρη λειτουργική και ορθολογική εκμετάλλευση του υπάρχοντος χώρου προς όφελος των πεζών και του περιβάλλοντος.

 
Developed by electro-net.gr