Τρίτη 11 Φεβρουαρίου 2014

Στο στάδιο κατασκευής των δυο μεγάλων γεφυρών επικεντρώνονται οι εργασίες κατασκευής του Περιφερειακού δρόμου της Κατερίνης


Στο στάδιο κατασκευής των δυο μεγάλων γεφυρών, μήκους 106 και 136 μέτρων, στα εργοτάξια στην περιοχή της Παναγίας Σουμελά και στην περιοχή του Πέλεκα αντίστοιχα επικεντρώνονται οι εργασίες κατασκευής του Περιφερειακού δρόμου της Κατερίνης. Πρόκειται για ένα ιδιαίτερα ουσιαστικό κομμάτι στην υλοποίηση ενός μεγάλου έργου που αλλάζει την πόλη, αλλάζει την ανάπτυξη και δίνει μια άλλη διάσταση συνολικά στον Δήμο από την Παραλία έως τον ορεινό όγκο των Πιερίων.


Ένα έργο που θα συμβάλει ευρύτερα στη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας στην Κεντρική Μακεδονία, καθιστώντας την περιοχή πιο ελκυστική για τους επενδυτές και θα βελτιώσει επίσης την ασφάλεια και την ποιότητα ζωής των πολιτών. Χαρακτηριστικές για τον βαθμό σπουδαιότητας του έργου είναι οι πρόσφατες δηλώσεις του επιτρόπου Περιφερειακής Πολιτικής Γιοχάνες Χαν ότι«[…] αποτελεί παράδειγμα για το πώς οι πόροι των περιφερειακών ταμείων μπορούν να βοηθήσουν την Ελλάδα να επανέλθει στον δρόμο της ανάκαμψης».


Σάββας Χιονίδης: «Τεράστιο έργο που συμβάλλει στην ανάπτυξη και στην τόνωση της τοπικής οικονομίας»

«Είναι μεγάλη η χαρά, να βλέπουμε ένα όνειρο δεκαετιών, ένα τεράστιο έργο που με τις εντατικές προσπάθειες των τελευταίων πέντε ετών υλοποιείται σήμερα με ταχύτατους ρυθμούς. Το έργο, προϋπολογισμού 67,5 εκατομμυρίων ευρώ, εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ Κεντρικής Μακεδονίας και με την κατασκευή του καλύπτεται ένα πάγιο αίτημα των κατοίκων και των φορέων του νομού Πιερίας, καθώς θα δώσει κυκλοφοριακή ανάσα, θα συμβάλλει στην ανάπτυξη και στην τόνωση της τοπικής οικονομίας, αφού θα δημιουργήσει 400 θέσεις απασχόλησης σε μία κρίσιμη οικονομικά περίοδο, ενώ είναι χαρακτηριστικό ότι και οι προμηθευτές κατά κύριο λόγο είναι από την Πιερία» σημειώνει στις δηλώσεις του, ο Δήμαρχος Κατερίνης Σάββας Χιονίδης.


Παράλληλα, ο κος Χιονίδης υπογραμμίζει:«Συγχρόνως το έργο είναι έτοιμο και στις άλλες περιοχές, ενώ είναι έτοιμο επίσης, το θέμα των μελετών, της απαλλοτριώσεως. Μέσα στα χρήματα που έχουν εξασφαλιστεί από το ΕΣΠΑ, τα 7 εκατομμύρια θα δοθούν για τις απαλλοτριώσεις. Το έργο είναι εδώ, υλοποιείται και είμαστε τυχεροί που οι εργολήπτριες εταιρείες που αναδείχτηκαν κατόπιν διαγωνισμού είναι σοβαρές, συνεπείς και έχουν τον κατάλληλο εξοπλισμό για να προχωρήσουν εντός του χρονοδιαγράμματος. Το έργο την επίβλεψη του οποίου έχει λόγω του τεράστιου μεγέθους του η κεντρική υπηρεσία της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας αναμένεται να ολοκληρωθεί στα τέλη του 2015».



Η ταυτότητα του έργου

Πρόκειται ουσιαστικά για μια εθνική οδό, τύπου Εγνατίας, που θα έχει μήκος 10,3 χιλιομέτρων και πλάτος 29 μέτρων, δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση και διαχωριστική νησίδα, ενώ θα υπάρχει και εσωτερική, καθοδηγητική λωρίδα έκτακτης ανάγκης, και στις δύο κατευθύνσεις, αλλά και έρεισμα. Στο πλαίσιο της εργολαβίας θα κατασκευαστούν πέντε ισόπεδοι κόμβοι (Κόμβοι: Ν. Εφέσου, Αγίου Δημητρίου, Νοσοκομείου, Γανόχωρας, και ΠΕΟ Θεσσαλονίκης-Κατερίνης) - όπως προαναφέρθηκε - δύο μεγάλες γέφυρες, 136 και 106 μέτρων, τρεις κάτω διαβάσεις κ.α.



Γενικότερα, ο Περιφερειακός δρόμος Κατερίνης: αναμένεται να αναβαθμίσει την προσβασιμότητα (από, προς και εντός), να διευκολύνει τις αστικές και όχι μόνο συγκοινωνίες, να συμβάλει στην αποσυμφόρηση του κέντρου, να διευκολύνει τους επισκέπτες και τους τουρίστες, να εξυπηρετήσει την οικιστική ανάπτυξη, να επιταχύνει την πρόσβαση σε εθνικά οδικά και σιδηροδρομικά δίκτυα. Ιδιαίτερα θα διευκολύνει την πρόσβαση από και προς σε κομβικά σημεία της ευρύτερης περιοχής, όπως ο ορεινός όγκος (Χιονοδρομικό Κέντρο Ελατοχωρίου), η Παραλιακή ζώνη και το Νοσοκομείο.


Εν ολίγοις είναι ένα έργο, που συντάσσεται με τη λογική της διαμόρφωσης μιας "κλειστής" πόλης (compact city), η οποία αντιπροσωπεύει ό,τι πιο σύγχρονο καταγράφεται σήμερα στο παγκόσμιο στερέωμα σε επίπεδο ανάπτυξης και διαχείρισης πολεοδομικών συγκροτημάτων.

 
Developed by electro-net.gr